Morgonterror

 

07.20 väcks jag av Michael Jacksons Earth Song. Allt verkar vara som vanligt. Någon älg har visst stoppat upp grafiken på en väg, men vad kan man förvänta sig i nyhetsväg, eller språkväg, när det gäller Barometern OT? När jag sätter mig med min skål flingor gör jag morgonens stora misstag. Framför mig ligger Romanklubbens katalog (de vill kalla den medlemstidning, men eftersom det hela endast går ut på att sälja halvtaskiga böcker kallar vi den katalog). Jag inser nu att detta är ett misstag och jag borde ha låtit de biliga, blanka sidorna legat kvar på köksbordet för att ruttna. Detta är samma 'tidning' som kallar Danielle Steel för mästarförfattare. Jag bläddrar runt lite planlöst tills jag ser det. Längst ner i högra hörnet på vänster sida pågår en litterär våldtäkt.

 

 

Som recensent av denna bok kanske jag inte är helt och hållet lämplig eftersom jag

A) inte har läst boken
B) undrar varför i hela fridens namn vi fortfarande ens HAR en kungafamlj
men ändå. Elisabeth Tarras-Wahlberg har alltså tyckt att det låter som en bra idé att skriva en bok om hertig av Västergötlands första år i kungafamiljen (och en massa annat onödigt trams om samma familj). Stackars sate. Jag undrar om han hade den blekaste aning om vad det skulle betyda att byta boxer-reklamerna mot ett liv i den svenska kungafamiljen. . . 

Jag vet egentligen inte vad jag ska säga mer än att jag är rädd. Och det som skrämmer mig kanske mest är att boken inte bara heter Det kungliga året utan Det kungliga året 2011 vilket gör mig panikslagen inför tanken att detta kan komma att upprepas.


Ni kan alltså få 72 sidor tortyr för endast etthundratjugonio riksdaler lagom till jul! Är ni intresserade, prata med Romanklubben – jag är tyvärr upptagen med att tappa hoppet för Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0