Att planera att skriva en bok med Liz

Då är det vardag igen och back in business. Denna veckan är för min del lugn. Men sedan följer några vanliga veckor innan det blir riktigt hektiskt ett tag. 100% praktik + 100% studier - hur tänkte du där, Liz?

Jag tänkte i alla fall nu släppa "kursiverat-knappen" och berätta lite vad som händer, och kommer att hända, på bokfronten. Enjoy!




I skrivande stund är all fakta insamlad och sammanställd i mitt lilla anteckningsblock. Där finns även ca 38945 olika idéer och uppslag. Min uppgift den här veckan och nästa är att bestämma vilka idéer som får vara med och leka och vilka som får gå hem till mamma och gråta... Dessutom ska jag försöka komma överens med mig själv och mig om vilket format boken ska ha, hur långa kapitlen ska vara, hur många kaptilen ska vara och så vidare. Kakbit, kanske vissa tycker men det är väldigt få gånger något är enkelt när det innefattar beslut + Liz.

Just nu velar jag mellan tre upplägg.
Upplägg 1
Ett klassiskt upplägg med ca 20 kapitel i olika ämnen.

Upplägg 2
Ett lite mer annorlunda upplägg
som innebär att boken består av kortare avsnitt med tips
inom ett visst område.
Tänk 100 steg till en bättre studieteknik, typ.
Minus det jätteklyschiga namnet...

Upplägg 3
Ett ganska orginellt upplägg där boken ska vara indelad efter olika typer av elever.
Användarvänligt och kul.
Eller?

Just nu lutar det mest mot tvåan, trean är också intressant men ettan är nog så gott som skrotad redan.
Varför göra det vanligt och enkelt när man kan göra det annorlunda och svårt?

Kommentarer
Postat av: Hedvig

SVAR: Hhahahah, du är alltid så rolig du Liz! :D

2012-01-10 @ 21:22:19
URL: http://cinca.blogg.se/
Postat av: Jenny

fin blogg!♥

2012-01-10 @ 21:37:34
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0