I döda vinkeln ser jag allt du gör

De allra flesta verkar längta till fredagen och fasa inför måndagen, jag är tvärt om. Måndag är min fredag. Kanske beror detta på att jag tycker om att vara igång, ha rutiner o s v. Kanske har det faktum att jag träffar min underbart härliga teatergupp på måndagskvälarna något med saken att göra. Eller så är det för att jag har lyxen att kunna vara halvledig på måndagar. Jag skulle tippa på en kombination.

Måndag är för mig planeringsdag. Jag planerar veckan, vad som ska göras och när det ska göras. Jag försöker låta bli att ens röra vid skolarbete och spenderar förmiddagen vid mejlen eller i telefon. Allt för att veta vad som ska göras och slippa otrevliga chocker som "åh, nej jag hr ju tenta på måndag morgon!" på fredagskvällen.

Jag älskar att planera, skriva listor och ha koll, så är det. Det är en del av mig. Min mor kallar mig ibland besatt och min lillebror utövar ständigt ett förtyck mot mina listor. Det är väl inte mer än rättvist att nämna det faktum att hans rum ser ut som Hiroshima den 7e augusti 1945.

Dagens att göra:
- maila Linköpings Universitet
- fixa naglarna
- blogga
- konditionspass
- kolla upp sjukgymnast
- maila alla lärare
- beställa tid hos djursjukhuset
- Läsa ett kapitel ur "The picture of Dorian Gray".
- apoteket
- pianolektion
- TEATER

GLAD MÅNDAG!






Rubrik: Kent – Den Döda Vinkeln



Kommentarer
Postat av: ems

sv: eller hur! Nej, gud det finns inget bättre sätt att starta dagen på :D

2011-11-14 @ 11:23:26
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: Hedvig

SVAR: Hahaha, nä vad elakt. Du måste ju förstå hur misslyckad och mobbad jag kände mig imorse när ingen annan var här och jag tillslut fick reda på att informationen om sovmorgonen inte nått fram till mig.. ÅÅÅH, hata måndagar liksom! -.-

2011-11-14 @ 12:19:57
URL: http://cinca.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Nu finns det ett LÅÅÅNGT inlägg om gårdagens ridpass på Dixie. Iof har jag ju redan berättat, men det kanske kan vaar rolgit att läsa ändå? ;) Tänkte på att du vill ju ha långa utvärderingar från ridpass.

2011-11-14 @ 12:42:59
URL: http://cinca.blogg.se/
Postat av: Louise

Ååååååh, hur mycket kostar pianolektionerna? Övar du hemma också? Jag funderar allvarligt på att lägga ridningen på hyllan ett tag och börja spela piano, det vore roligt att kunna :)

2011-11-14 @ 18:41:39
URL: http://cerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0