Projektplan

Projektplanen är den första, grundläggande byggstenen i projektarbetet. Ni kommer inte få se originalet, utan får nöja er med en blogganpassad version.

Idén till detta projektarbete födddes på ett möte med min SYO. Vi pratade om mitt intresse för studieteknik och hon sa att "sådana som du skulle berätta för våra elever hur man ska göra". På den vägen är det. Jag har alltid skrivit och skulle skriva även om jag inte får göra det på skoltid så beslutet att skriva en bok på skoltid var inte särskilt svårt.

I boken hoppas jag kunna besvara både frågan "Hur får man så bra betyg som möjligt med minsta ansträngning?" och "Hur gör man skolarbetet roligt?". Jag tror nämligen att dessa två hänger ihop. Har man inte roligt är det svårt att uppnå bra resultat - måste man gå länga omvägar är det svårt att ha roligt. För att lyckas besvara detta kommer jag självklart ta hjälp av litteratur som redan finns i ämnet. Men tyngdpunkten ska ligga på mina egna idéer och erfarenheter. Jag vill absolut inte att min bok blir en sammanställning av det andra redan har skrivit.

Deadlines:
9/1 - 2012: Research klar
16/1 - kapitel satta, grundstrukturen på boken klar
30/4 - Boken färdigskriven för korrekturläsning
14/5 - Deadline projektarbete!

Kommentarer
Postat av: Hedvig

SVAR: Woho, kommer troligtvis ett till inom inte alltför lång framtid. Har ju ridlektion idag på ridskolan :)

2011-11-14 @ 16:32:29
URL: http://cinca.blogg.se/
Postat av: C

Oj, var det den 7:e ? ;-)

Bästa bloggen e detta!

2011-11-15 @ 10:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0